Thursday, August 3, 2017

Malang tidak berbau

assalamualaikum...ada lagi ke yang baca blog ni ehh..
2 bulan menyepi senyap terus..

alkisahnya mcm ni lepas raya ari tu laa 6/7/2017 terjadi satu peristiwa.
masa nak amik anak saya kat umah pengasuh, 
saya jatuh terpeleot kat divider hitam putih tepi jalan tu.
tak tau mcmana saya boleh careless masa tu. jatuh terus sujud kat situ, dah tak boleh bangun terus. mas jatuh tu mmg ada bunyi prapppp...

muka tahan sakit lps gi klinik

nasib baik masa tu bersama husband. dia angkat saya terus ke kereta. 
amik anak terus ke klinik yg biasa saya pergi di Prima Gombak.
lepas je masuk keta terus rasa mcm nak muntah, mata terus gelap mcm nak pitam.
sampai klinik mmg tak boleh jalan langsung dah. 

dalam kepala saya ingat mcm dah patah kaki, lumpuh dah. huiii dasyat punya lah...
kat klinik doktor cek bg ubat tahan sakit  krim sapu dan bandage je.
sebab baru kena kan mmg tak nampak apa2 lgi. tapi sakitnya Allahuakbar...
Jumaat mc, rehat laa saya kt umah, jalan jengkit2 gi dapo, toilet... buat kje ringan2 jer. masak mmg tak laa.. 

memandangkan musim raya mmg banyak laa open house, kenduri masa tu. kebetulan sabtu ada kenduri anak pengasuh budak2 tu kat Bangi, gigih jugak nak pergi wpun kaki berbungkus, jalan senget2. lps kenduri tu siap ke Tesco lagi beli groceries.

Ahad pulak gi open house gathering umah Mimi nun di Klang sana. 
jalan selangkah2 mcm baby baru nak pandai jalan.
Isnin, Selasa mcm tak surut2 pulak bengkak dan makin sakit!! 
gi klinik balik terus refer ke hospital.
buat xray sume mmg takde retak patah pun.
 tp doktor decide utk simen terus kaki saya sbb koyak dah makin besar sebab dah bk pergerakam (gi kenduri, tesco, beraya) fes time dalam hidup kaki bersimen.
3 minggu mc hokay!!!

3 hari pertama saya dah tak keruan, stress, kemurungan. 
semua benda nak buat tak boleh, nak tido pun tak selesa, nak gi toilet, nak mandi... padahal sikit je ujian Allah bagi.
dengan rasa gatal kat dalam tempat simen tu. 
sampai saya cuba untuk gunting bhgian atas simen tu utk garu. 
sampai pegi klinik bgtau doktor utk bukak simen tu tp malangnya klinik tu takde alat utk potong, kena refer hospital!!!

minggu berikutnya saya call hosp untuk buat appointment buka simen. 
sebab minggu berikutnya saya nak balik kb jumpa ma & abah yang akan menunaikan haji. tak sanggup berjalan ke airport dengan kaki besar mcm tu. hazabb ooii...
nasib baik berjaya pujuk doktor buka simen tu. pffttt...

lepas je bukak simen tu rasa mcm nak lompat bintang, berjoget2 depan doktor.
perasaan mcm tetiba dapat kaki balik. mcm tu laa lebih kurang.
lepas buka tu saya masih tak boleh lasak2 lagi sbb masih fragile kan.
 tp bawa keta dah boleh. yeayyy...

lps tu sronok gi pasar, gi amik anak2 skolah, gi dating dengan blogger ciknad breakfast sambil borak sampai lupa diri. hahhaha
berpeluang jugak laa saya jadi surirumah sekejap.

 sempat lagi bergathering rumah mimi dengan jalan pun senget2
kaki lps bersimen. mula2 belajar bertongkat hampir nak jatuh tersungkur...

1 comment:

Puan Hazel said...

Allah, benda nak jadi ye sis...takpelah ujian utk kita...

Moga cepat sembuh ye. Jangan lasak2 sangat hehe

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015