Tuesday, March 15, 2016

UNPLANNED: shortvaccay di TANJUNG JARA RESORT yg super awesome!!! [PART 1]

eleh berpart2 pulak... ntah update ke idok part 2 tu- 
Insyaallah saya akan update sebab Tanjung Jara Resort ni tersangat ohsem...
sebenarnya ni unplanned vacation. 
selepas selesai segala urusan baca entry SINI, suami decide nak berehat seketika..
 bebas dari segala hiruk piruk kota relaxkan minda selepas melalui saat2 duka.

 so suami pilih Tanjung Jara Resort [TJR] sambil jalan2 melalui jalan pantai di Terengganu. 
TJR terletak di Dungun. mmg cun sangat laa pilihan tu kan...

lokasi TJR ni terletak agak ke dalam dan very privasi. 
guard tu akan cek dulu no keta ada dalam senarai guess ke idok. haaa ko.. kemahen kan.

sampai je terus bagi welcome drink siap kuih cara manis yg sedappp skali di tekak. 
campor dgn rasa lapar... huhuhu..

suasana TJR stersangat laa damai, sejuk, dan rasa nak buat rumah kat situ. 
hahaha suasana yg very kampung. yess saya suka.

siap suami cakap kena jadikan acara tahunan datang TJR ni. ohh maiiii...

staff pulak tersangat friendly belum saya tanya dia dah offer.
 kebetulan saya dah beli kopok di Bukit Tok Beng, Kuala Terengganu. 
bila nk simpan dalam peti hotel diorang kata
 boleh simpan dlm peti kitchen sbb kopok saya agak banyak. 
pastu saya kata kalu ikutkan kopok ni xcukup sbb ramai yg mengirim,
 skali lg diorang offer nak tlg belikan sbb TJR selalu pick up guest kt airport KT. alahaiiii...

satu lg servis TJR yg bagus siap ada baby sitter kalu
 kita plan nak buat aktiviti luar mcm water sport, hiking dan sebagainya.. 
ehh ke hotel/resort lain ada jugak servis cenggini?

yg paling best bila dapat portable wifi YES yg boleh bawa ke mana2 kecuali bawa balik umah.hihihi...
so jimat laa data saya bila anak asyik tgk youtube je manjang... 
pastu laju mcm tgk tv. saya suka...saya sukaa...

pegi pantai, pegi pasar malam dungun, pegi mkn mlm pun bawa YES ni.

kalu pasangan baru yg nak suasana romantika de amour 
boleh request mkn atas batu peti pantai, 
atau dalam pondok yg dah disediakan di tepi2 pantai ala omputih gitew..
 sambil mengucapkan kata2 cinta,
 pipi dihembus bayu angin sepoi2 reti bahasa. hahahaa.. tetiba pulok.

yg best jugak... amboi byk yg best nih!!
kt kafe breakfast, suasana kampung amat terserlah, 
siap waiter pakai songkok mcm dalam citer bukit kepong saya rasa.. 
dengan lagu2 klasik melayu berkumandang..... adussss..

sayangnya saya tak bawa DSLR, sebab cuti pun tak plan kan. 
hanya pakai henpon samsung cap ayam jer. 
kalu pakai DSLR sure gambar lg cantik & sharp pemandangan laut...

 


 


 Yess i like YES

 welkam drink





 toileteris yg tersangat wangi. yaya kata mcm nak makan 
je sbb bau limau tu mcm limau betul2

 cermin kat toilet sebesar bilik ko..

 main laa sepuas2  nak ooi... KL takde pantai. pantai dalam ada laa..

 syok giler bg mkn ikan, lps bfast tapau roti 3-4 bagi mkn ikan. 
enjoy budak2 tu termasuk apaknya..



bergambar sebelum check out..






4 comments:

Chekgu Azrine said...

Brp la agaknya semalm tu amy...mesti mahal rasanya nih....kn

mrs kayrul said...

Nampak tenang je suasananya...bestnya

~ NANA ~ said...

kak oiii..knp x singgah rumah? dekat sgt ha dungun dgn kemaman tu

aniszcenna said...

best nyer.. pernah lalu je.. xpernah check in lg..

Copyright to AMERIS LOVERIS
Designed by UMIESUEstudio 2015